Minecraft sunucunuzun gecikmesini etkileyen nedenler nelerdir?

TPS gecikmesi;

Sunucu gecikmesi tps oranı kullanılarak ölçülebilir. Tps, saniyede ticks sayısını ifade eder ve /tps komutunu çalıştırarak sunucunuzun. Tps alabilirsiniz. Tps, sunucu sahibi olarak kontrol edebileceğiniz tek gecikme türüdür.

Tps 20 ise, sunucunuz kusursuz çalışıyor ve bir şeyi değiştirmenize gerek yok. Tps 19.95 ile 19.99 arasındaysa, gecikme muhtemelen farkedilemez ve çoğu sunucu bu tps değerinde çalışır.

Tps 20'nin altındaysa, ancak 18.45'in üzerindeyse, sunucu her onay işaretini tamamlamak için normalden daha uzun sürer. Bununla birlikte, herhangi bir gecikmenin fark edilmesi olası değildir ve genellikle görmezden gelmek güvenlidir. Tps'niz 18.45'in altındaysa, sunucunuzun performansını artırmanın nedenini belirlemeyi denemelisiniz.

16.00'in altında bir tps değerine sahip bir sunucu, gecikmenin görünür hale gelmeye başlayabileceği zamandır. 16 tps'de hala fark edilmeyebilir, ancak daha aşağıda daha belirgin hale gelecektir.

Ping gecikmesi;

Bağlantı gecikmesi, bir oyuncunun istemcisi ile sunucunuz arasındaki gecikme veya ping anlamına gelir. Ping ne kadar yüksek olursa, oyuncu o kadar fazla gecikme yaşar. Bir oyuncu yüksek gecikme süresi yaşıyorsa, genellikle sunucu fiziksel olarak onlardan daha uzak olduğu için olur. Bir seçeneğiniz varsa, sunucunuzu oyuncularınızın çoğunun oynayacağı yere yakın bulmalısınız.

Client gecikmesi;

Client gecikmesi, tps ile karıştırılmamak için saniyede fps veya kare kullanılarak ölçülür. fps, client oyununun karelerini görüntüleme ve işleme yeteneğini ölçer. Fps tamamen istemci tarafıdır ve sunucunun performansı fps'yi etkilemez.

Unutmayın, sunucunuzda doğrudan kontrol edebileceğiniz tek gecikme türü sunucu gecikmesi veya tps'dir. Sunucunuzda oyuncuların yaşadığı diğer gecikme türlerini azaltmaya yardımcı olmak için yapabileceğiniz şeyler olsa da, kontrolünüz dışında olan bazı faktörler vardır.

 

Kaynak: https://shockbyte.com/billing/knowledgebase/156/What-are-the-different-types-of-Minecraft-Server-lag.html


War diese Antwort hilfreich?