Bir Spigot sunucusu çalıştırıyorsanız, optimum performans sağlamak üzere sunucunuzu optimize etmek için kullanabileceğiniz bir dizi seçeneğiniz vardır. Bu kılavuz size Spigot tarafından sunulan ve sunucunuzun performansını optimize etmek için yararlanabileceğiniz ayarları gösterecektir.
OPTION | AÇIKLAMA | ÖNERİLEN DEĞERLER |
save-user-cache-on-stop-only |
Bunun etkinleştirilmesi, oyuncular çevrimiçi iken kullanıcı verilerinin sürekli olarak kaydedilmesini önler ve bu da sunucu performansını artırır. Ancak, sunucunuz çökerse, kullanıcı verileri kaydedilmez, bu nedenle yedeklemeler yapın ve oyuncu verilerinizi korumak için sunucunuzu düzenli olarak durdurun. | Varsayılan: false Optimize edilmiş: true |
entity-activation-range |
Bu ayar grubu, çetelerin ve diğer varlıkların yapay zekalarını etkinleştirmek için ne kadar yakın olması gerektiğini ayarlayacaktır. Sayılar, varlıkların devre dışı bırakılmadan önce gidebileceği bloklardaki mesafeyi gösterir. Bir oyuncu onlara yeterince yaklaştığında Varlıklar Yeniden etkinleştirilecektir. | animals: 16 monsters: 24 raiders: 48 misc: 8 |
merge-radius |
Birleştirme yarıçapını artırarak, öğeler ve deneyim daha sık bir araya gelecek ve zemindeki öğelerin sayısını azaltacaktır. Sayılar çok yüksekse, öğelerin bloklardan ve bazen tehlikeli yerlere (lav gibi) ışınlanacağı sorunlara neden olabilir. | item: 4.0 exp: 6.0 |
nerf-spawner-mobs |
Mob spawners'a dayanan sunucular için, bu seçenek, spawners'dan gelen çetelerin yapay zekaya sahip olmamasını sağlayarak sunucu performansında iyi bir artış sağlayacaktır. | Varsayılan: false Optimize edilmiş: true |
max-tick-time |
Bu özelliği etkinleştirmekle ilgili risk nedeniyle, bazı varlıklar ve fayanslar üzerinde oyunu bozabilecek bir şekilde nasıl atladığından dolayı, bunu 1000'e ayarlamak en iyisidir, bu da özelliği etkin bir şekilde devre dışı bırakır. | tile: 1000 entity: 1000 |
mob-spawn-range |
Mobların ortaya çıkacağı oyuncudan uzak parçalar halinde mesafeyi ayarlayabilirsiniz, bu da oyuncuların ulaşamayacağı bir alanda daha az çetenin aktif olduğundan emin olmanıza yardımcı olabilir. Bu sayıyı görünüm mesafesinden daha düşük tutun, böylece çeteler aslında oyuncular için ortaya çıkar. | Varsayılan: 8 Optimize edilmiş: 6 |
arrow-despawn-rate |
Bu, hayatta kalma modundaki oyuncular tarafından ateşlenen okları daha hızlı bir şekilde (kene sayısı olarak sayılır) umutsuzluğa düşürecek ve kene sayısını azaltacaktır. Önerilen 300 kene yaklaşık 15 saniyeye eşittir. | Varsayılan: 1200 Optimize edilmiş: 300 |
item-despawn-rate |
Bu zemin üzerinde despawn için keneler belli bir sayıdan sonra düştü öğeleri neden olur. Bunu çok düşük ayarlamamaya dikkat edin, aksi takdirde oyuncularınız değerli eşyaları kaybedecektir. Önerilen 4000 keneler yaklaşık 3.3 dakikaya eşittir. | Varsayılan: 6000 Optimize edilmiş: 4000 |
tick-inactive-villagers |
1.14 piyasaya sürüldüğünde, optimize edilmezse bir sunucuyu ciddi şekilde geciktirebilecek yeni köylü mekaniği tanıttı. Bunu false olarak ayarlamak, aktivasyon aralığının dışındaki köylülerin (yukarıya bakın) işaretlenmesini önleyecektir. | Varsayılan: true Optimize edilmiş: false |
Daha fazla yardıma ihtiyacınız olursa, lütfen destek talebi ile iletişime geçin.
Kaynak: https://shockbyte.com/billing/knowledgebase/153/Optimizing-spigotyml-to-Reduce-Lag.html