Bir Paper sunucu çalıştırıyorsanız, optimum performans sağlamak üzere sunucunuzu optimize etmek için kullanabileceğiniz birkaç seçeneğiniz vardır. Bu kılavuz, size Paper tarafından sunulan ve sunucunuzun performansını optimize etmek için yararlanabileceğiniz ayarları gösterecektir.
Aşağıda, paper.yml'deki ayarların bir listesi ve performans üzerinde en fazla etkiden en az etkiye doğru sırayla optimum performans için önerilen değerleri bulunmaktadır.
OPTION | AÇIKLAMA | ÖNERİLEN DEĞERLER |
max-auto-save-chunks-per-tick |
Bu değeri düşürerek, sunucunuz dünyayı yedeklerken parçaların ne sıklıkla kaydedildiğini yavaşlatacaksınız. 8'in altına inmemeniz önerilir, aksi takdirde bazı parçaların hiç kaydedilmediğini görebilirsiniz. | Varsayılan: 24 Optimize edilmiş: 8 |
optimize-explosions |
Bu, sürüm 1.15'ten itibaren daha az önemlidir, ancak yine de Paper'ın TNT veya Creepers gibi patlamaları idare etmek için verimli yöntemini etkinleştirmek ve kullanmak için yararlı olabilir. | Varsayılan: false Optimize edilmiş: true |
mob-spawner-tick-rate |
Oyunda önemli bir değişiklik yapmadan çete çıkma keneleri arasındaki süreyi artırabilirsiniz, ancak çok fazla yumurtlama gecikmesi yaşamıyorsanız çok daha yükseğe çıkmayın. | Varsayılan: 1 Optimize edilmiş: 2 |
disable-chest-cat-protections |
Bu, üzerinde kedilerin oturup oturmadığını görmek için sürekli olarak sandıkları kontrol eden sunucuyu tamamen devre dışı bırakacaktır. Varsayılan olarak, kediler bir sandıkta oturuyorsa, oyuncular sandığı açamaz. | Varsayılan: false Optimize edilmiş: true |
container-update-tick-rate |
Bir envanter veya sandık açıldığında, Minecraft değişiklikleri düzgün bir şekilde görüntülemek için varsayılan olarak her onay işaretini yeniler. Envanterin ne sıklıkta yenileneceğini azaltabilirsiniz, ancak 3 veya 4'ün üzerine çıkmayın. | Varsayılan: 1 Optimize edilmiş: 3 |
max-entity-collisions |
Oyuncularınız sık sık küçük alanlarda mobları tıka basa bulursa, bu sayıyı azaltmak tıka basa neden olan gecikmeyi azaltacaktır. | Varsayılan: 8 Optimize edilmiş: 2 |
grass-spread-tick-rate |
Bu değeri artırarak, sunucunun çimleri bir bloktan diğerine yaymaya çalışma sıklığını azaltacaksınız. | Varsayılan: 1 Optimize edilmiş: 4 |
non-player-arrow-despawn-rate |
Oyuncular, vurulan oyuncu olmayan veya yaratıcı okları toplayamadıklarından, onları çok uzun süre tutmanın bir anlamı yoktur. Bunu, okların sadece birkaç saniye sonra (kene cinsinden sayılır - "60" = 3 saniye anlamına gelir) umutsuzluğa düşmesini sağlamak ve varlık gecikmesini azaltmak için değiştirebilirsiniz. | Varsayılan: -1 Seçenekler: 60 |
despawn-range |
Bu seçenekler, çetelerin umutsuzluğa kapılmaya başlayacağı oyunculardan uzak mesafeyi değiştirecektir. "sert "çeteleri anında yok edecek," yumuşak " ise periyodik bir kontrol başlatacak ve çeteleri belirli aralıklarla rastgele yok edecektir. | soft: 28 hard: 96 |
hopper |
Bu yavruların tüm öğeleri analiz eder, büyük ölçüde kene lag azaltmak için her envanter yuvası tik olmayacak gibi önemli performans artışı neden olur. | Varsayılan: false Optimize edilmiş: true |
prevent-moving-into-unloaded-chunks |
Bir oyuncu bir şekilde boşaltılmış bir parçaya girerse, muhtemelen başka bir yerde gecikmeden kaynaklanıyorsa, bu aslında gecikmeyi daha da artıracaktır. Oyuncuların yüklenmemiş parçalara girmesini önlemek için bunu etkinleştirin. | Varsayılan: false Optimize edilmiş: true |
use-faster-eigencraft-redstone |
Redstone algoritmasının nasıl yönetildiğini değiştirebilecek eklentiler olsa da, bu seçeneğin vanilla redstone davranışını değiştirmeden performansı önemli ölçüde artırdığı gösterilmiştir. | Varsayılan: false Optimize edilmiş: true |
armor-stands-tick |
Zırh standlarının işaretlendiği tek şey, Su tarafından itilip itilmediğini kontrol etmektir. Bunu devre dışı bırakarak, diğer işlemler için bazı kene etkinliklerini serbest bırakabilir ve yalnızca küçük bir oyun özelliğini kaybedebilirsiniz. | Varsayılan: true Optimize edilmiş: false |
per-player-mob-spawns |
Vanilya mekaniğini eşleştirmek ve büyük mafya çiftlikleri olan oyuncuların başkalarının oyununu bozmasını önlemek için çetelerin dünyada nasıl ortaya çıktığını ayarlayabilirsiniz. | Varsayılan: false Optimize edilmiş: true |
alt-item-despawn-rate |
Bu yapılandırma seçeneği, önerilen optimizasyonların bir makalesini kendi başına hak eder, ancak bunu, belirli bırakılan öğeleri diğerlerinden daha fazla veya daha az sıklıkta umutsuzluğa düşürmek için ayarlamak için kullanabilirsiniz. Burada 3 saniye sonra umutsuzluğa kapılan Arnavut kaldırımlı bir örnek görebilirsiniz. | enabled: true items: COBBLESTONE: 60 |
anti-xray |
Paper'ın yerleşik anti-xray yöntemleri, herhangi bir eklentiden veya diğer anticheats'tan daha verimlidir. Xrayers hakkında endişeleriniz varsa, ancak sizin için işlemek için ayrı bir eklenti yüklemek istemiyorsanız bunu etkinleştirin. | Varsayılan: false Optimize: true |
Daha fazla yardıma ihtiyacınız olursa, lütfen destek talebi ile iletişime geçin.
Kaynak: https://shockbyte.com/billing/knowledgebase/155/Optimize-paperyml-to-Reduce-Lag.html