Bukkit.yml gecikmeyi azaltmak için nasıl optimize edilir?
Kimse sunuculardaki gecikmeyi sevmez. Neyse ki GHS var. Bu makalede, Bukkit tarafından sunulan ve sunucunuzun performansını optimize etmek için yararlanabileceğiniz ayarları değerlendireceğiz.
Aşağıda önerilen değerler performans için en fazla etkiden, en az etkiye doğru sıralanmıştır. İlgili ayarları bukkit.yml dosyası üzerinden düzenleyebilirsiniz.
AYAR | AÇIKLAMA | ÖNERİLEN DEĞERLER |
spawn-limits
|
Oyuncu başına dünyada çıkacak Mob sayısını azaltabilir veya artırabilirsiniz. Spigot kullanıyorsanız mob-spawn-range'e spigot.yml'den bir göz atın. Buradaki sayıyı azaltırsanız Mob'lar oyuncuya daha yakın çıkmaya başlayacaktır. "Ambient" yarasa ve diğer ortam Mob'larını ifade eder. | animals: 8 monsters: 50 water-animals: 3 ambient: 1 |
chunk-gc |
Bu sayıyı azaltırsanız sunucunuz içerisinde oyuncu olmayan Chunk'ları daha hızlı bellekten silecektir ve daha oyuncuların olduğu Chunk'lar için daha fazla kaynak ayrılmış olur. | Varsayılan: 600 Önerilen: 400 |
ticks-per |
Her tick başına mob yaratılması yerine, bu sayıyı artırarak sunucunuzu mob'ları daha az sıklıkla yaratacak şekilde ayarlayabilirsiniz. Mob yaratılması sunucunuzda fazla gecikmeye sebep olmuyorsa 4'ün üzerine çıkmamaya çalışın. | Varsayılan: 1 Önerilen: 4 |
Sunucunuz eğer Spigot veya Paper sunucusuysa, sunucunuzu daha fazla optimize edebilirsiniz. Bilgi bankamızdaki makalelerimizden "Spigot'un spigot.yml'sini optimize etmek" adlı makalede daha fazlasını bulabilirsiniz. Eğer Paper sunucusu çalıştırıyorsanız "Paper'ın paper.yml'sini optimize etmek" adlı makalemizi inceleyebilirsiniz.